Kapsalon

Op Zuidplein is weinig sfeervols te ontdekken. Het bevindt zich op zijn hoogtepunt wat armoedigheid betreft. Enige wat nog een beetje cachet heeft, is het shoarma tentje. Het is nog kleiner dan de openbare wc's er tegenover en met de hygiëne nemen ze het ook niet zo nauw (worden we niet vrolijk van), maar het er is er in ieder geval een levendige boel. Nou heeft Zuidplein niet te klagen wat betreft 'levendigheid', maar dat zou ook gemakkelijk onder het kopje 'hangjongeren' kunnen vallen (lees; je kan op een zaterdagmiddag niet in een rechte lijn van de Hema naar de Footlocker lopen...nou kan dat ook niet omdat er een pinautomaat tussen staat...maar STEL). En ze hebben lekker voer! Man...

Soms, als ik vind dat ik al teveel halal eten naar binnen heb gewerkt die week, ga ik op zoek naar een alternatief aldaar. Zo kwam ik bij het eettentje van de V&D. Broodje ham nam ik. Met dat broodje in de hand zocht ik een zitplek om dat broodje fijn soldaat te maken. Ik wil graag mensen kijken als ik eet. Dan heb je namelijk een goed excuus. Ik wil wel de hele dag mensen kijken, maar ik denk dat ik dan uiteindelijk muntjes toegestopt krijg (terwijl ik niet eens een straatkrant in mijn handen heb dan; vrijgevige mensen heb je toch op de wereld). Dus ik besloot op de koude grond te gaan zitten. Wel tegen een muurtje aan natuurlijk. Ik ga niet midden in de loopruimte zitten. Terwijl ik kauwde op die vieze ham (never broodjes daar kopen mensen!) keek ik omhoog naar de elite die bij La place aan het eten waren. Vanuit kikkerperspectief kijk je dus ónder de tafeltjes aldaar. En ónder die tafeltjes zaten dus allemaal kauwgommetjes! Helemaal vól! Vond wel een mooi contrast.

(En ik zag aan de overkant een jongetje onder de gele jurk van een paspop duiken...Die komt er wel die knul...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten