Buikdanseres raakt bil kwijt

Stukje gelezen op Nu.nl:

Buikdanseres raakt bil kwijt
Uitgegeven: 19 maart 2007 10:14
Laatst gewijzigd: 19 maart 2007 10:15
AMSTERDAM - Een Duitse buikdanseres heeft bijna 20.000 euro schadevergoeding geëist van een plastisch chirurg. De arts zoog een van haar billen weg, terwijl de 38-jarige danseres alleen vet van een van haar dijen verwijderd wilde hebben.

Julia Meyer, die optreedt onder de artiestennaam 'Cleopatra', werd in de privé-kliniek plaatselijk verdoofd, waardoor ze niet besefte dat de arts haar verkeerde lichaamsdeel behandelde. Toen de patiënte het eindresultaat te zien kreeg viel ze bijna flauw. "Mijn halve kont was weg. Compleet weggezogen!"
Vanwege de medische misser kan de buikdanseres voorlopig niet optreden. De Duitse vrouw kampt met een trauma en durft ook niet meer naar het zwembad.


Een bil op de dansvloer. Ik las het natuurlijk verkeerd. Althans, ik las het wel goed, maar mijn fantasie ging er weer mee aan de haal. Eigenlijk wilde ik het stukje eronder niet meer wilde lezen; in de angst dat dit niet gelijk zou zijn aan het filmpje wat er in mijn hoofd al afdraaide: een exotische dame die zo in haar buikdans verzonken is dat ze haar lichaam niet echt meer onder controle heeft en zo, pardoes, een stuk kont de dansvloer opzwiept. Achteraf had een deel van haar buik waarschijnlijk treffender geweest, maar ja…ik ben heb het niet verzonnen.
Maar nee, de schuld hier ging uit naar de plastisch chirurg. Die was iets te royaal geweest met wegzuigen. Waarschijnlijk met de gedachte;’die wijven zeiken altijd over die dikke achterwerken…pak ik dit ook mooi maar even mee’. En hopende dat de mevrouw, al dansende, de boel wel in proportie zou deinen. Maar zijn patiënt ging al meteen plat bij het aanblik van zijn noeste werk, dus weg illusie.
Cleopatra. Zo noemde ze zich. Naar de prachtige koningin van Egypte. Nu durft nu niet meer naar het zwembad. Of ze nog wel een dansje waagt is dan weer nergens terug te lezen. Wel dat ze Duitse is.
Vond ik mijn versie van het verhaal toch spannender.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten