"Fijne dag nog verder mevrouw!"

Vanmorgen stonden er vanaf half acht 2 mannen in mijn keuken de oude cv ketel van de muur de slopen. Deze moest plaats maken voor een kleiner nieuwer en beter exemplaar. Met dikke wallen onder mijn ogen keek ik gelaten vanaf mijn bank toe hoe stukken muur en ander ondefinieerbare troep verspreid werden door de rest van mijn huis, hoe er afgrijselijke bruine tegels tevoorschijn kwamen die het nieuwe cv-tje niet meer kan bedekken, hoe mijn keukenvloer blank kwam te staan en hoe maten 46 daar gewoon in bleven soppen, hoe er 2 peuken bleven liggen op mijn balkon, hoe er zwarte vinger-, maar ook complete handafdrukken werden achtergelaten op de naast gelegen witte muur, hoe ik consequent werd aangesproken met 'mevrouw', hoe een man met een overall van 15 jaar zweet- en werkvuil op mijn bed ging liggen alsmede bij de ontluchter van de radiator te komen en hoe er een streep stront werd achtergelaten in mijn wc pot.

Maar, moet gezegd, het huis is nu wel lekker warm.
Alsof ik bij mijn oma op bezoek ben.
En de blaren staan op mijn rug na één douche beurt.
Top.
In één woord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten